V soboto,12.4.2014, je na naši šoli potekal tehniški dan o zdravju. V šolo smo morali priti peš ali z nemotoriziranim prevoznim sredstvom, potem pa se je delo nadaljevalo v različnih delavnicah. Vse razrede sva povprašali, kaj so počeli.
Prvi razredi so nama povedali, da so se najprej razmigali, nato pa so govorili o pravilnem nošenju torb, stopalnem loku, pravilnem sedenju, pogledali pa so si tudi film o klopih. Naučili so se, kako se pravilno odstrani klopa. Strinjajo se, da je bilo najzanimivejše razlaganje o pravilnem nošenju torb.
Drugi razredi so se pogovarjali o živalih v gozdu, zdravi prehrani, pripravi pribora, klopih in nasilju. Pripravili so si tudi jedilnik za zajtrk, kosilo in večerjo. Najbolj zanimivo se jim je zdelo predavanje o zdravi prehrani.
Tretji razredi so čas posvetili zdravju, klopom in boleznim, ki jih le-ta prenaša. Naučili so se, da vsi klopi niso okuženi, da živijo na travi in pod drevesi. Po ogledu filma o klopih so jih še narisali. Najbolj všeč jim je bilo dejstvo, da niso vsi klopi okuženi. A to ne pomeni, da se ne bodo zaščitili pred njimi.
Četrti razredi pa so govorili o zdravi prehrani, kajenju ter srčnem utripu ob različnih aktivnostih. Naučili so se, da je utrip ob različnih obremenitvah povišan.
Peti razredi so si ob različnih aktivnostih merili srčni utrip in število vdihov v minuti. Pogovorili so se tudi o zdravi prehrani, izražanju čustev ter, kot vsi drugi razredi, tudi o nevarnosti klopov. Najbolj navdušeni so bili nad merjenjem srčnega utripa.
Šestim razredom je bil predstavljen program SVIT. Ogledali so si model debelega črevesa, govorili so o temeljnih postopkih oživljanja, o položaju za nezavestne, nameščanju opornic, posvetili pa so se tudi korektivni gimnastiki. Navdušeni so bili nad debelim črevesom. Ogledali so si ga lahko tudi zunanji obiskovalci.
Sedmi razredi pa so bili razdeljeni v več skupin:
- Ena izmed delavnic je bila sproščanje ob glasbi in slikanju. Najbolj jim je bilo všeč slikanje.
- Nekateri so se pogovarjali o zdravi prehrani. Poizkusili sva tudi skutin namaz, ki so ga pripravili, in zagotoviva vam lahko, da je bil odličen.
- Ena skupina se je odpravila tudi na sprehod skozi čas.
- Eni pa so za zdravje poskrbeli tudi z razgibavanjem možganov. Reševali so soduko, kakuro in igrali so tudi šah.
- Ker pa lahko za zdravje poskrbimo tudi s planinarjenjem, so se v eni izmed skupin pogovarjali o pravilni planinski opremi, potem pa so teoretično znanje preizkusili še na pohodu.
Osmošolci in devetošolci so imeli delavnice za izboljšanje čustvenega in duševnega zdravja. Tam so se pogovarjali o čustvih, reševanju problemov, postavljanju realnih ciljev, medsebojnih odnosih in samozavesti. Spoznali so, da dobra samopodoba deluje kot zaščita telesnega in duševnega zdravja.
Zaradi pripravljanja članka se nisva mogli udeležiti teka zdravja, ki je potekal že od devete ure zjutraj, vseeno pa smo tja poslali fotografa. Dan zdravja smo zaključili s hojo po mestnih poteh za zdravje in smeh.
Vpogled v vse delavnice sva zaradi pisanja članka imeli:
Kaja Budna,
Pia Mihelač Hrastnik
Zaradi fotografij pa sta se nama pridružila:
Laura Konc,
Alen Jeromel
Čeprav smo videli vse delavnice, si ne moremo izbrati najljubše, saj so bile vse zelo zanimive.
Nekaj utrinkov pa si lahko ogledate tukaj (klikni za ogled fotogalerije).