ŠOLSKA SKUPNOST
Eden izmed ciljev osnovnošolskega izobraževanje je vzgoja aktivnega državljana. V šolskem prostoru učenci pridobivajo znanje in veščine participacije preko sodelovanja v oddelčni in šolski skupnosti ter šolskem parlamentu.
Oddelčne skupnosti so temeljna oblika dela na šoli. V njih učenci skupaj z razrednikom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in dela svoje skupnosti in šole ter oblikujejo predloge in pobude za boljše delo, počutje na šoli in razreševanje problemov.
Oddelčne skupnosti se nato preko svojih predstavnikov povezujejo v šolsko skupnost. Vsak oddelek 2.–9. razreda na tajnih volitvah izvoli predsednika in podpredsednika, ki ju zastopata v šolski skupnosti. Na centralni šoli je letos 20 oddelkov 2.–9. razreda, torej 40 predstavnikov.
Šolsko skupnost vodi in sklicuje mentorica. V šolskem letu 2024/25 je mentorica Tanja Jeseničnik. Na prvem srečanju v začetku oktobra šolska skupnost po postopku demokratičnih volitev izvoli predsednika in podpredsednika.
Šolska skupnost sprejme letni program dela, ki okvirno vključuje:
September | Postopek izvolitve predsednikov in podpredsednikov oddelkov |
Oktober | Srečanje šolske skupnosti, izvolitev predsednika in podpredsednika Sprejem programa dela šolske skupnosti za leto 2024/25 Teden otroka – različne aktivnosti Prvi šolski ples v organizaciji devetošolcev Skrb za čisto okolico |
November | Srečanje šolske skupnosti: srečanje z vodstvom šole (spoznavanje, načrtovanje dela) Sprejem prvošolcev v šolsko skupnost Mesec preventive Ozaveščanje o mednarodnih dnevih Priprave na šolski parlament v oddelčnih skupnostih |
December | Srečanje šolske skupnosti: veseli december Drugi šolski ples v organizaciji devetošolcev Praznovanje po oddelkih |
Januar | Šolski otroški parlament na temo Šolski sistem |
Februar | Srečanje šolske skupnosti: srečanje z vodstvom (reševanje pobud in vprašanj) Udeležba na medobčinskem otroškem parlamentu |
Marec | Tretji šolski ples v organizaciji devetošolcev |
April | Srečanje šolske skupnosti |
Junij | Srečanje šolske skupnosti: srečanje z vodstvom šole Evalvacija dela in analiza počutja na šoli ob koncu šolskega leta Predlogi za naslednje šolsko leto |
Mentorica šolske skupnosti:
Tanja Jeseničnik