Temeljni namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celosten osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih aspiracij in pričakovanj. Razširjeni program osnovne šole omogoča tudi bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.

 

Razširjeni program osnovne šole je zato treba po eni strani razumeti kot komplementarni del obveznega programa, saj je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v smiselni sinergiji, po drugi strani pa je njegov namen dosegati tudi lastne, specifične cilje, ki jih zgolj v obveznem programu ni mogoče udejanjati v celoti. Razširjeni program je prostor razvijanja posebnih talentov in nadarjenosti učenk in učencev, ki zmorejo in želijo doseči več, kot jim lahko šola omogoči v okviru obveznega programa.

Centralna šola je bila skupaj s podružnico Pameče-Troblje od leta 2018 vključena v poskus uvajanja Razširjenega programa v osnovni šoli, vendar samo na področju Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje. To je bilo nadaljevanje prejšnjega uspešnega projekta Zdrav življenjski slog in njegova nadgradnja z naslovom Gibanje za zdravje in dobro telesno in duševno počutje. Z njimi bomo pokrili tri področja:

  • Gibanje in zdravje,
  • Hrana in prehranjevanje,
  • Zdravje in varnost.

V šolskem letu 2024/25 se bomo pridružili 144 šolam, ki bodo razširjeni program izvajale v celoti. Ostale šole se bodo pridruževale postopoma, do šolskega leta 2028/29.

 

CILJI RAP-a NA RAVNI ŠOLE IN POSAMEZNEGA UČENCA:

 

  • smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega programa,
  • varno, spodbudno in vključujoče učno okolje,
  • interdisciplinarno načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
  • ustvarjanje pogojev za uspešno samostojno in sodelovalno učenje,
  • ustvariti pogoje za dostop do različnih učnih sredstev in virov,
  • usmerjanje v kakovostno preživljanje prostega časa in zdravega življenjskega sloga,
  • razvoj različnih vrst pismenosti.

 

 

NAČELA RAP-a:

 

  • odprtost, izbirnost, fleksibilnost,
  • avtonomija in odgovornost,
  • povezovanje, sodelovanje in timsko delo,
  • enake možnosti in upoštevanje potreb in interesov učencev,
  • formativno spremljanje in spodbujanje samoregulacije,
  • sistematičen razvoj prečnih veščin,
  • spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti,
  • stalno strokovno usposabljanje.

 

Razširjeni program do leta 2023/24 (pred sprejetjem novega koncepta) je obsegal:

  • podaljšano bivanje, ki ga osnovna šola organizira za učence od 1. do 5. razreda,
  • jutranje varstvo za učencev 1. razreda,
  • dodatni pouk za učence, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja,
  • dopolnilni pouk za učence, ki potrebujejo pomoč pri učenju,
  • interesne dejavnosti za razvijanje različnih interesov učencev,
  • ure individualne in skupinske pomoči,
  • pouk neobveznih izbirnih predmetov v 2. triadi,
  • kolesarski izpit,
  • pevski zbor.

 

Razširjeni program po sprejetju novega koncepta (od 2024/25)obsega:

 

  • PODROČJE gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje (že poznano),
  • PODROČJE kultura in državljanska vzgoja,
  • PODROČJE učenje učenja.

 

Navedena področja vsebinsko zajamejo vse, kar smo izvajali do šolskega leta 2023/24, in jih nadgradijo.

Osnovni princip je prikazan na naslednjih shemah.

 

(Skupno 948 obiskov, današnjih obiskov 1)